Regulamin sklepu internetowego 1. Postanowienia ogólne 1.1. Właściciel
Sklep internetowy Gospody pod Czarnym Łabędziem działający pod adresem internetowym
www.gospoda.pl/sklep.html oraz jego subdomenach, zwany dalej sklepem internetowym jest własnością Eleonory Nowakowskiej prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Turystyczno Usługowe Rydzewo Eleonora Nowakowska, Rydzewo Ul. Mazurska 98, 11-513 Miłki, REGON 790254208; NIP 8451004932, zwanego dalej Gospoda pod Czarnym Łabędziem.
1.2. Klienci
Sklep internetowy Gospody przeznaczony jest tylko i wyłącznie dla osób pełnoletnich
1.3. Regulamin
Sprzedaż poprzez sklep internetowy odbywa się według zasad niniejszego Regulaminu. Rejestracja klienta i złożenie przez niego zamówienia na stronie
http://www.gospoda.pl/pl/sklep.html jest jednoznaczne z akceptacją przez klienta Regulaminu i zobowiązaniem przestrzegania określonych w nim zasad.
1.4. Wymagania techniczne
Do korzystania ze sklepu internetowego Gospody konieczny jest dostęp do Internetu, konto poczty elektronicznej oraz numer telefonu komórkowego w celu ewentualnej weryfikacji złożonego zamówienia. Konto poczty elektronicznej oraz numer telefonu komórkowego muszą być własnością klienta rejestrującego się w sklepie internetowym.
2. Zakupy 2.1. Firma
Firma Gospoda pod Czarnym Łabędziem prowadzi sprzedaż internetową za pośrednictwem serwisu www.gospoda.pl oraz sprzedaż w swojej siedzibie w Rydzewie Ul. Mazurska 98.
2.2. Obszar działalności
Usługi oferowane za pośrednictwem serwisu www.gospoda.pl dostępne są na terenie całej Polski.
2.3. Klienci
Z oferty sklepu internetowego Gospody mogą korzystać tylko i wyłącznie pełnoletnie osoby fizyczne oraz osoby prawne. Zamówienie w sklepie internetowym może być więc złożone wyłącznie przez osobę prawną lub osobę, która ukończyła 18 lat. Nasi kurierzy legitymują osoby odbierające przesyłkę, celem potwierdzenia danych personalnych zamawiającego. Kurier odmówi wydania przesyłki osobie niepełnoletniej lub osobie będącej pod wpływem alkoholu.
2.4. Opisy produktów
Zamieszczone na stronach internetowych sklepu internetowego Gospody informacje o produktach oferowanych do sprzedaży pochodzą od producenta. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby były one aktualne i zgodne ze stanem faktycznym. Przed użyciem produktów klient ma obowiązek zapoznania się z informacjami zamieszczonymi przez producenta na opakowaniu produktu. Gospoda dostarcza tylko i wyłącznie towar o aktualnej dacie ważności. Jeśli mimo naszych wszelkich starań, byłaby ona przekroczona, prosimy o zwrot towaru. Więcej informacji na ten temat w punkcie 6 niniejszego regulaminu.
2.5. Ceny
Wszystkie ceny i koszty dostawy podane na stronie internetowej www.gospoda.pl/sklep.html są podane w polskich złotych i zawierają podatek VAT, czyli są cenami brutto.
2.6. Promocje
Wszelkie promocje, kupony rabatowe, czy inne rabaty nie mogą być łączone. Upusty cenowe udzielone są od kwoty brutto.
2.7. Oferta handlowa
Zamówienie złożone przez klienta stanowi Ofertę w rozumieniu przepisów prawa cywilnego. Przyjęcie oferty następuje w momencie wysłania do klienta maila z potwierdzeniem zamówienia.
2.8. Zawarcie transakcji
Zawarcie transakcji kupna/sprzedaży pomiędzy klientem a firmą Gospoda pod Czarnym Łabędziem następuje w momencie potwierdzenia wpłaty ceny za towar na rachunek firmy oraz wydania kurierowi zamówionego towaru. Dokument sprzedaży jest wystawiony na podstawie obowiązującej w chwili akceptacji zamówienia przez kupującego ceny sprzedaży na stronach sklepu internetowego. Miejscem sprzedaży jest Gospoda pod Czarnym Łabędziem usytuowana w Rydzewie ul. Mazurska 98.
3. Zamówienia 3.1. Rejestracja
Warunkiem złożenia przez klienta zamówienia jest zarejestrowanie się w serwisie www.gospoda.pl, potwierdzenie pełnoletniości oraz posiadanie indywidualnego loginu i hasła. Aby składać zamówienie, należy się zarejestrować.
3.2. Składanie zamówienia
Zamówienie składa się poprzez wybranie towaru i dodanie go do koszyka w sklepie internetowym. Dodanie poszczególnych produktów do wirtualnego koszyka odbywa się po kliknięciu ikonki "Dodaj do koszyka". Akceptacja całego zamówienia odbywa się po kliknięciu przycisku "Dalej". Jeśli w tym momencie klient nie jest zalogowany, to nastąpi przekierowanie do rejestracji nowego klienta w przypadku pierwszego zamówienie w sklepie internetowym Gospody lub bezpośrednio do logowania dla klientów już posiadających konto w sklepie internetowym Gospody.
3.3. Realizacja zamówienia
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia klienta przez sklep internetowy gospody zostanie przesłane mailowo do klienta. Rozpoczęcie realizacji zamówienia może być w uzasadnionych przypadkach uwarunkowane telefoniczną rozmową mającą na celu weryfikację złożonego przez klienta zamówienia. Gospoda zastrzega sobie prawo do anulowania złożonego zamówienia. Zamówienia złożone w soboty, niedzielę oraz święta - będą realizowane następnego dnia roboczego.
3.4. Możliwość anulowania zamówienia
Klient ma prawo, bez podawania przyczyny, anulować złożone przez niego zamówienie w ciągu 24 h od momentu złożenia zamówienia . Anulowanie zamówienia odbywa się poprzez wysłanie wiadomości z anulacją zamówienia na adres
biuro@gospoda.pl. Prosimy wtedy o podanie imienia i nazwiska osoby składającej zamówienie oraz numeru zamówienia w tytule maila.
3.5. Termin realizacji dostawy
Realizacja zamówień na kosze świąteczne następuje w terminie ustalonym z osobą zamawiającą po zaksięgowaniu wpłaty na koncie. Dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej realizowane są wyłącznie w dni robocze w godzinach 7.00-22.00 Prosimy o podanie adresu, gdzie klient przybywa w ciągu dnia w celu otrzymania przesyłki. Sklep internetowy nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub niedostarczenie zamówienia w podanym terminie w wyniku wydarzeń i sytuacji, na które nie ma wpływu.
3.6. Odmowa realizacji zamówienia
Sklep zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia gdy:
- klient nie jest osobą pełnoletnią,
- klient nie przestrzega zasad określonych w Regulaminie,
- nie można było potwierdzić zamówienia telefonicznie podczas gdy uznano, że dane zamówienie wymaga takiej weryfikacji.
3.7. Dokument sprzedaży
Do każdego zamówienia złożonego w sklepie Gospody dołączamy paragon fiskalny. W przypadku chęci otrzymania faktury VAT, prosimy o uzupełnienie nazwy firmy i podania numeru NIP przy rejestracji. Klient upoważnia firmę Przedsiębiorstwo Turystyczno Usługowe Rydzewo Eleonora Nowakowska do wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy.
4. Płatności 4.1. Sposoby płatności
Przy składaniu zamówienia, klient sam zaznacza formę płatności. Przy wyborze formy płatności, klient musi zwrócić uwagę, że w przypadku niektórych form płatności, np. za pobraniem, to koszty związane z dostawą towaru będą podwyższone. Możliwe są następujące formy dokonania płatności:
1) przelewem na nasze konto bankowe PKO BP numer rachunku 64 1020 4753 0000 0702 0004 5690
2) gotówką w przypadku odbioru własnego
3) za pobraniem w przypadku przesyłki kurierskiej za pobraniem.
Firma Przedsiębiorstwo Turystyczno Usługowe Rydzewo Eleonora Nowakowska nie ponosi odpowiedzialności za przelewy dokonane przez klienta za złe konto bankowe.
5. Dostawy 5.1. Dostawca
Dostawy odbywają za pośrednictwem dostawców firmy kurierskiej Pocztex. Kurier ma obowiązek poprosić odbiorcę o okazanie dowodu tożsamości. Kurier odmówi wydania przesyłki osobie niepełnoletniej lub osobie będącej pod wpływem alkoholu.
5.2. Powtórna dostawa
W przypadku nieobecności klienta pod wskazanym przez niego adresem tj. braku możliwości skutecznego doręczenia przesyłki, pozostawiane jest awizo, Pocztex (Poczta Polska) informuje adresata w formie elektronicznej o możliwości odbioru przesyłki wskazując jej numer, możliwy termin odbioru oraz miejsce jej przechowywania. W przypadku nie zgłoszenia W przypadku nie zgłoszenia się adresata lub innej osoby uprawnionej po odbiór przesyłki, placówka pocztowa, w której jest ona przechowywana, najpóźniej w 4 dniu roboczym od dnia pozostawienia pierwszego zawiadomienia podejmuje próbę kontaktu telefonicznego z adresatem, celem ustalenia terminu podjęcia ponownej próby doręczenia. Ponowna próba doręczenia następuje nie później niż w ciągu 7 dni, licząc od dnia następnego po dniu pozostawienia/wysłania zawiadomienia, nie licząc sobót i dni ustawowo wolnych od pracy. W przypadku braku możliwości kontaktu z adresatem, placówka pocztowa powtórnie informuje o możliwości ustalenia ponownej próby doręczenia przesyłki za pomocą:
1) zawiadomienia pozostawionego w skrzynce oddawczej adresata – gdy nie podano danych kontaktowych adresata
2) SMS – jeśli nadawca podał na nalepce adresowej numer telefonu komórkowego adresata, lub
3) e-mail – jeśli nadawca podał na nalepce adresowej adres poczty elektronicznej adresata.
Przesyłkę, której nie można doręczyć odbiorcy, zwraca się do nadawcy podając na opakowaniu przesyłki przyczynę zwrotu. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia doręczenia przesyłki leżące po stronie klienta. Po upewnieniu się w drodze mailowej lub telefonicznej jakie były przyczyny niedoręczenia przesyłki, sklep ponownie wyśle przesyłkę, ale zostanie klientowi naliczona dodatkowa opłata w tej samej wysokości co wynikającej z pierwszego zamówienia.
5.3. Odmowa przyjęcia zamówienia
Odmowa przyjęcia złożonego przez klienta zamówienia będzie równoważne z naruszeniem niniejszego regulaminu i skutkuje tym, że pieniądze za zamówiony towar nie będą zwrócone.
6. Reklamacje i zwroty 6.1. Przesyłka uszkodzona lub niezgodna z zamówieniem
W przypadku stwierdzenia niezgodności przesyłki lub jej uszkodzenia z zamówieniem przy realizacji dostawy przez dostawców firmy kurierskiej, klient zobowiązany jest do wypisania wspólnie z pracownikiem firmy kurierskiej protokołu uszkodzenia oraz poinformowania o tym sklepu. Klient ma obowiązek sprawdzenia, czy otrzymana przesyłka nie jest uszkodzona oraz, czy nie nosi śladów wcześniejszego możliwego otwierania. Protokół ten zostanie przekazany do Biura Obsługi Klienta i rozpatrzone w ciągu 30 dni roboczych. Przyjęcie dostawy przez klienta, potwierdzone jego podpisem na formularzu dostawy, traktowane będzie jako potwierdzenie zgodności dostawy ze złożonym zamówieniem. W przypadku towaru niezgodnego z zamówieniem koszt przesyłki ponosi sklep i zwraca koszt przesyłki za odesłanie towaru przez Klienta do sklepu.
6.2. Reklamacje i zwroty
-Klienci sklepu mogą dokonać zwrotu zakupionego w terminie 14 dni od zrealizowanej dostawy bez podania przyczyny zwrotu. Towar musi jednak być fabrycznie zapakowany, a opakowanie znajdować się w stanie nienaruszonym. W celu dokonania zwrotu zakupionego towaru, należy przesłać wiadomość na adres
biuro@gospoda.pl podając w tytule wiadomości „zwrot towaru”.
-W przypadku uszkodzenia towaru w czasie dostawy lub dostarczenia produktów z wadą fabryczną, klient zobowiązany jest spisać z dostawcą sklepu lub kurierem protokół jak opisano w punkcie 6.1 tego regulaminu, powiadomić o tym sklep tj. kontaktować się z Biurem Obsługi klienta sklepu. Po wcześniejszym zawiadomieniu sklepu, klient może odesłać wadliwy towar i żądać zwrotu zapłaconych pieniędzy.
- Zgłoszona reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni. O wyniku jej rozpatrzenia klient zostanie powiadomiony na piśmie na adres poczty elektronicznej bądź na adres zamieszkania podany podczas procesu rejestracji. Brak odpowiedzi we wskazanym terminie zostanie uznany za pozytywne rozpatrzenie reklamacji. Sklep zwraca klientowi należność za reklamowany towar w ciągu 7 dni od daty pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, na konto podane przez klienta podczas zamówienia lub przekazem pocztowym na adres zamieszkania klienta.
- Sklep internetowy gospody nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- zdjęcia w serwisie gospoda.pl/sklep.html mają charakter poglądowy i różnice pomiędzy zdjęciami, a faktycznym wyglądem produktu nie mogą stanowić podstawy do reklamacji.
7. Postanowienia końcowe 7.1. Bezpieczeństwo
Klient korzystający z serwisu sklepu ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym lub fałszywym. W przypadku podejrzenia podania nieprawdziwych informacji przez klienta, zespół gospody skontaktuje się z nim telefonicznie, a w razie wątpliwości sklep internetowy zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia. Nie ponosimy odpowiedzialności za podanie błędnych lub fałszywych informacji podczas rejestracji, logowania czy w dalszej korespondencji mailowej, czy telefonicznej.
Sklep internetowy nie ponosi także odpowiedzialności za niedostarczenie z przyczyn nieleżących po stronie sklepu internetowego wiadomości wysłanych drogą elektroniczną na podany przez klienta adres mailowy.
Rejestrując się w serwisie sklepu klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez firmę Przedsiębiorstwo Turystyczno Usługowe Rydzewo Eleonora Nowakowska jego danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia oraz komunikacji z klientem. Dane osobowe są przechowywane w sposób umożliwiający identyfikację osób, których dotyczą. Osoby, których dane zostają umieszczone w zbiorze danych mają prawo wglądu do tych danych. W razie stwierdzenia niezgodności swoich danych ze stanem faktycznym, klient może dokonać ich korekty. Klient może zażądać usunięcia swoich danych osobowych poprzez wysłanie takiego żądania z adresu mailowego podanego w procesie rejestracji. Do klienta będą wysyłany jedynie wiadomości mailowe dotyczące technicznej obsługi konta lub bezpośrednio związane z realizacją złożonego zamówienia.
7.2. Zmiana regulaminu
Niniejszy regulamin stanowi integralną część transakcji kupna-sprzedaży pomiędzy klientem a firmą Przedsiębiorstwo Turystyczno Usługowe Rydzewo Eleonora Nowakowska. Treść regulaminu jest dla stron wiążąca zgodnie z jego treścią w momencie złożenia przez klienta zamówienia. Niniejszy regulamin może zostać zmieniony. Wszelkie zmiany regulaminu będą obowiązywać od daty jego ogłoszenia odnośnie nowych zamówień. Do zamówień złożonych przed zmianą regulaminu zastosowanie będzie miał poprzedni regulamin.
7.3. Spory
W przypadku braku możliwości załatwienia sprawy na drodze polubownej, sądem właściwym dla rozpatrywania ewentualnych sporów mogących powstać w wyniku wykonywania postanowień niniejszego Regulaminu jest sąd zgodnie z przepisami KC i KPC.